lachend kind bij basisschool de miniMAKZ

Basisschool miniMAKZ

Dankzij een vlotte samenwerking op onze campus bieden we kinderopvang en onderwijs aan van 0 tot en met 18 jaar.

Uniek in Knokke-Heist!

Samen groeien bij...

logo basisschool miniMAKZ

Bij basisschool miniMAKZ staat samen groeien centraal.

In alles wat we doen streven we er naar om kinderen
te laten opgroeien tot gelukkige mensen.

Als mens

In alles wat we doen streven we er naar om kinderen te laten opgroeien tot gelukkige mensen. We houden rekening met ieders mening, sociale en culturele achtergrond en tonen respect naar elkaar en de maatschappij.

Onder meer wekelijkse praat- en toonrondes in de klas, educatieve uitstappen en onze buddy-samenwerking zorgen voor inzichten.

gelukkige kinderen bij basisschool miniMAKZ

In talenten en interesses

Nieuwsgierigheid en leerplezier worden aangewakkerd door te werken vanuit de interesses en talenten van onze leerlingen. Succeservaringen dragen bij tot maximale leerwinst en triggert opnieuw om op verder onderzoek uit te gaan.

Iedere leerling krijgt bijvoorbeeld een verantwoordelijkheid en sluit aan bij een dreamteam. Deze keuze maakt de leerling zelf en komt voort uit eigen interesses en talenten. Zo hebben we een dierenteam, zorgteam, MOS-team, EHBO-team, … en maken we samen school!

kind met veel leerplezier binnen basisschool miniMAKZ
Samen maken we onze leerlingen klaar voor
een succesvolle toekomst!
Sylvie Strubbe

In de natuur

Midden in het centrum van Knokke vind je onze school, vind je een stukje groen.

Het grote, uitgestrekte domein van onze campus vormt een ideale basis voor om buiten te ontdekken en te leren. Ook onze dieren verzorgen we met veel liefde.

kinderen op het groene domein bij basisschool miniMAKZ

Naar de toekomst

Onze leerlingen worden voorbereid op de toekomst. We stimuleren leerlingen om blijvend interesse te tonen in alle veranderingen in onze snel evoluerende maatschappij.

Als school spelen we hier op in: de nieuwste methodes en werkvormen worden aangewend. Onze STEAM-activiteiten zetten aan tot onderzoekend leren. Ook aan ICT-vaardigheden wordt gesleuteld binnen onze klassen. Vanaf de tweede graad voorzien we chromebooks voor iedere leerling.

Kind met een chromebook bij basisschool miniMAKZ