Samenwerkingen bij basisschool miniMAKZ

Samenwerkingen

Dankzij nauw samen te werken met onze partners kunnen wij voor een goede basis voor onze kinderen zorgen.

Jeugdparlement

Onze actieve leerlingenraad, ook wel het jeugdparlement genoemd, staat altijd paraat, denken mee en houden de vinger aan de pols.

In het jeugdparlement zetelt van iedere klas één leerling die tijdens een geheime stemming wordt gekozen.

De afgelopen jaren realiseerde het jeugdparlement heel wat leuk sport- en spelmateriaal op de speelplaats. Ook kan je ze spotten met een actie tijdens de oudercontacten.

Groepsopvang De Kikker 5
(kinderopvang)

Op het domein van Campus MAKZ is een kinderopvang gelegen. De peuters komen wekelijks op bezoek in de eerste kleuterklas en nemen deel aan activiteiten. Zo wordt de eerste stap naar school gemakkelijker voor zowel kind als ouder.

Ontdek hier alle info over de opvang

Middelbaar onderwijs: Campus MAKZ

Samen met het middelbare school MAKZ, vormen we Campus MAKZ.

Dankzij een nauwe samenwerking verzekeren we een vlotte overgang van het basis naar het secundair onderwijs.

Uniek in deze samenwerking is onze tienerwerking. De tienerwerking waarborgt een vlotte en zachte overgang. Leerlingen uit het vijfde en zesde leerjaar en leerlingen uit het eerste en tweede middelbaar werken nauw samen. Zo zijn er gezamenlijke kunst en/of taalprojecten doorheen het jaar maar ook sportdagen worden gedeeld. Af en toe komen leerkrachten uit het secundair onderwijs les geven in onze klassen. Samen zorgen we voor een vlotte overgang!

Internaat: MAKZ

Vlakbij onze school ligt internaat MAKZ. Het internaat biedt een veilige thuishaven waar schoolgaande kinderen en jongeren terecht kunnen tijdens de week. Na schooltijd worden ze opgevangen in een warme, familiale omgeving waar dagelijks een vaste structuur wordt aangeboden.

Het internaat heeft twee vestigingsplaatsen op een boogscheut van elkaar. De groene omgeving en de grote tuin bieden de mogelijkheid om naar hartenlast buiten te spelen en te ravotten.

Meer informatie vind je hier terug

Scholengroep Impact

miniMAKZ maakt deel uit van GO! Scholengroep Impact.

!mpact is een samenwerkende groep van basis- en secundaire scholen voor regulier en buitengewoon onderwijs met onderwijsinternaten en welzijnsvoorzieningen en CLB Connect. Samen maken we indruk in regio Brugge, Torhout tot aan de kust.

Binnen scholengroep Impact zijn we één groep, één team waar jouw kind centraal staat. Elk met een eigen talent, expertise en persoonlijkheid, werken meer dan 2 300 collega’s samen aan hetzelfde doel: kwalitatief onderwijs maken waarin ieder kind zich kan ontplooien.

Ontdek hier meer over Scholengroep Impact

Partners basisschool miniMAKZ

Een mooie samenwerking is onze samenwerking met het rusthuis in Westkapelle. Samen met de ouderen gaan we wandelen, vuilnis rapen en organiseren we spelletjesdagen. Op deze manier zetten onze leerlingen zich in voor de maatschappij en leren ze meer over waarden.